У кошику порожньо!
У кошику порожньо!
Часом батьки втрачають розуміння того, яким чином їм необхідно спілкуватися з дітьми, щоб вони сприймали їх як “найрідніших людей, що прагнуть тільки найкращого для дитини”. Мами та тата читають годинні лекції, протягом яких повністю втрачають увагу малечі.
Деякі батьки страждають від того, що син або дочка розмовляють з ними односкладними реченнями: “так”, “ні”, “нормально”. Тоді вони намагаються змусити дитину спілкуватися з сім’єю, проте рідко досягають бажаного у таких спосіб. Так, діти переходять на двоскладні речення. Ні, вони не діляться думками, почуттями та переживаннями.
Коли мама й тато добре спілкуються з дитиною, всі члени сім’ї насолоджуються міцними стосунками, почуттям цінності та омріяними уікендами на природі. Коли спілкування — це боротьба, діти відключаються від свідомого спілкування, вступають у постійні конфлікти з батьками та почувають себе нікчемами, які, наче не можуть домогтися навіть батьківської любові.
Як подружитися зі своєю дитиною раз і назавжди? Обов’язково скористайтеся наступними дієвими порадами.
Вищезгадані твердження спонукають хлопчика або дівчинку говорити більше, ділитися ідеями та почуттями. Вони доводять дитині, що батьки насправді слухають її та цікавляться всіма подіями з її життя, навіть звичайнісінькими, проте важливими для підлітка. З’являється розуміння: мама і тато впевнені, що ідеї дитини важливі, приймають її та поважають те, що вона говорить та чим захоплюється.
Прийняття дитини не означає стовідсоткове прийняття її поведінки. Воно означає спілкування, яке підбадьорює, а не соромить хлопчика або дівчинку.
Замість того, щоб давати лише вказівки, залучіть дитину до двосторонньої розмови. Коли батьки говорять “на” дитину, вони дають хлопчику або дівчинці зрозуміти, що її чи його думки та почуття не так вже й важливі та цікаві. Нехай дитина розуміє, що має право голосу в сім’ї.
Вчинок |
Чи варто? |
Поважати її думку |
Так |
Казати, мрії дитини — маячня |
Ні |
Сміятися з ідей |
Ні |
Пропонувати, як можна швидше досягти цілі |
Так |
Хвалити за те, що вона є, а не за певне досягнення |
Так |