У кошику порожньо!
У кошику порожньо!
Дитині важливо почуватися частиною спільноти. Кожен хоче бути потрібним, популярним та цікавим для інших — кількість друзів у дитячому садочку та школі часом вирішує все для малят. З віком вони обов’язково починають цінувати “якість”, проте спочатку потребують відчуття причетності та кількість.
Складно знайти хлопчиків або дівчат, що зраділи б, якщо їх не запросили б на вечірку до Дня Народження однокласника. Таких неприємних ситуацій можна уникнути, якщо вчасно підказати дитині, як поводитися.
Як же батьки можуть допомогти малечі завести друзів? Здається, що малоефективно: дружба — це доволі особиста справа. Незважаючи на це, побудова дружніх відносин залежить від емоційних навичок хлопчика чи дівчинки, навичок саморегуляції та соціальної компетентності. Мама і тато можуть зіграти важливу роль у розвитку вищезгаданих здібностей.
Передусім більшість дітей стикається з проблемою знаходження друзів, оскільки вони виявляються надто сором’язливими або переймаються через попередній негативний досвід. Якщо батьки покажуть малюкам на прикладах, як реагувати в таких випадках, і поділяться з ними простими, безпечними порадами щодо спілкування з доброзичливими людьми, дітям стане значно легше налагоджувати важливі для них соціальні зв'язки.
Психологи Фред Франкель та Роберт Майатт зазначають, що діти, в яких бачать цікавих співрозмовників, успішніші у знаходженні друзів. Щоб розвинути в дитині такі навички, батькам варто запропонувати їй наступне:
У групі "Дитяче взуття minimen.ua" в месенджері Viber було проведено опитування: “У вашої дитини виходить знаходити друзів?”.
№ |
Як батьки могли відповісти |
Голоси |
1 |
Так, легко. |
33% |
2 |
Залежить від компанії, в яку вона потрапляє. |
27% |
3 |
Зовсім не виходить. |
34% |
4. |
Вона навіть не намагається. |
6% |
Крім того, щоб побудувати позитивні відносини з однолітками, діти повинні думати про мирні способи вирішення конфліктів. Їм необхідно розуміти, що потрібно їхнім однолітками та чого вони можуть хотіти. Хлопчикам та дівчатам варто навчитися передбачати наслідки різних дій.